We współpracy z naukowcami z uniwersytetów w Heidelbergu i Kopenhadze, Uniwersytetu Mediolańskiego oraz Uniwersytetu Ludwika i Maksymiliana w Monachium badamy wpływ wczesnych interakcji między dziećmi i opiekunami na rozwój społeczny, od okresu niemowlęcego po przedszkolny. Analizujemy, jak w toku rozwoju kształtują się funkcje interakcji, takie jak samoregulacja i współregulacja, i przyglądamy się zależnościom pomiędzy nimi. W badaniach z udziałem dzieci rozwijających się typowo, dzieci korzystających z implantów ślimakowych oraz wcześniaków, wraz z Rodzicami, wykorzystujemy m.in. mikroanalizę wideo oraz metody neuroobrazowania.
Pełna nazwa projektu to „Caregiver-child interactions and social-cognitive processing in typical and atypical development” (Interakcje opiekun-dziecko i społeczno-poznawcze przetwarzanie w typowym i atypowym rozwoju”) . Kierowniczka: dr Agnieszka Pluta. Projekt finansowany ze środków „Inicjatywy doskonałości” (minigranty UW).
Zespół badawczy:
Prof. Victoria Southgate
Wydział Psychologii, Uniwersytet w Kopenhadze
Dr Dora Kampis
Wydział Psychologii, Uniwersytet w Kopenhadze
Prof. Sabina Pauen
Wydział Psychologii, Uniwersytet w Hedelbergu
Prof. Maria Lorella Gianni
Wydział Nauk Klinicznych i Zdrowia Publicznego, Uniwersytet Mediolański
Mgr Daniela Morniroli
Wydział Nauk Klinicznych i Zdrowia Publicznego, Uniwersytet Mediolański
Prof Monica Fumagalli
Wydział Nauk Klinicznych i Zdrowia Publicznego, Uniwersytet Mediolański
Dr Agnieszka Pluta
Wydział Psychologii Uniwersytet Warszawski
Mgr Karolina Golec
Wydział Psychologii Uniwersytet Warszawski
Mgr Joanna Wysocka
Wydział Psychologii Uniwersytet Warszawski
Osoby z instytucji zewnętrznych zaangażowane w projekt:
Prof. Dr. Beate Sodian
Wydział Psychologii, Uniwersytet Ludwika i Maksymiliana w Monachium
Dr Daniela Kloo
Wydział Psychologii, Uniwersytet Ludwika i Maksymiliana w Monachium
Dr Susanne Kristen-Antonow
Wydział Psychologii, Uniwersytet Ludwika i Maksymiliana w Monachium
Dr Carolina Pletti
Wydział Psychologii, Uniwersytet Ludwika i Maksymiliana w Monachium
In cooperation with the scientists from universities in Hedelberg, Kopenhagen and Milan and Ludwig-Maximilian University in München we study the influence of early child-parent interaction on the social development, since infancy to the preschool age. We analyse how the functions of social interaction, including co- and selfregulation, emerge and we look into the interrelations between them. In the studies with participation of typically developing children, children using the cochlear implants and preterm born children with Parents, we use i.a. the methods of video microanalysis and neuroimaging.